Az ígéretemhez híven, és a korrektség kedvéért az alábbiakban olvasható a vasúttársaság válasza az 1. poszttal kapcsolatban:
Tisztelt Utasunk!
Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasainktól érkezik és azáltal a szolgáltatásunk minősége javulhat, ezért köszönettel vettük e-mailes észrevételét. Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy az észrevételében jelzett 3346 sz. személyvonat – adott napra vonatkozó – menetrendszerinti közlekedését megvizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a vonat 2010. május 14-én a 612 sz. vonat Kisújszállás és Karcag között az útátjáróban ütközött egy személygépkocsival. A hatósági intézkedés befejezéséig valamint a mozdony vizsgálatának befejezéséig sajnos információt a tovább közlekedésről nem tudnak adni munkatársaink. Mindazonáltal észrevételét továbbítottuk a jegyvizsgálókat felügyelő szervezeti egység részére a további ügyintézés érdekében, hogy a jövőben ilyen eset ne forduljon elő. Természetesen utasaink részéről jogos elvárás a pontos utas tájékoztatás, ezért felhívták jegyvizsgálóink figyelmét az utas tájékoztatás fontosságára.
A miután a mozdony műszaki és biztonsági vizsgálata lezárult és a vonat tovább közlekedhetett Karcag állomásig 40 Km/h sebességgel munkatársunk tájékoztatta az utasokat a történtekről. A továbbhaladás érdekében Karcag állomáson mozdonycserét kellett végrehajtani. Bár illetékes munkatársaink – akár operatív intézkedések foganatosításával – mindent elkövetnek a menetrendszerinti közlekedés helyreállítása érdekében, az ehhez szükséges idő megbecsülése esetenként nehéz, vagy lehetetlen, és a közölt információk ismételt módosításait követelheti meg. A mozdonyok és személyzet fordulóit előre elkészítik továbbá a vonatok közlekedéséhez szükséges pályahasználati engedélyeket megkérik.. Operatív intézkedésekkel történik a gépek közlekedtetése.
Szíves elnézését kérjük Társaságunk nevében az utazása során átélt kellemetlenségek miatt.
Biztosítani szeretnénk arról, hogy Társaságunk elemi érdeke, hogy a MÁV-START-ot képviselő, nevében eljáró kollégák minden esetben utasaink elvárásainak messzemenőkig megfelelve lássák el munkájukat, utas barát szellemiséget képviselve. Munkatársaink ennek érdekében időszakos és rendkívüli oktatásokon és kommunikációs tréningeken vesznek részt, ahol elsajátítják a körültekintő, pontos és udvarias munkavégzés, valamint a szolgáltatói magatartás követelményeit. Nagyon sajnáljuk, amennyiben ettől eltérő viselkedést tapasztalt.
Köszönjük megkeresését, s bízunk abban, hogy a megélt nehézség ellenére a jövőben is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és akkor elégedett utasaink között üdvözölhetjük.